گروه حوادث: ردیابی تماس‌های تلفنی، راز فعالیت یک باند خانوادگی، که به دزدی شبانه ازکارخانه‌ها وکارگاه‌ها دست می‌زدند را فاش کرد.

ساعت 6 صبح  نهم آذرماه 85، ماموران کلانتری چیتگر از ماجرای سرقت مسلحانه‌ای از یک کارخانه در جاده کرج اطلاع پیدا کردند.

در جریان این سرقت 6 مرد  مسلح پس از ورود به کارخانه دست و پای نگهبانان و راننده‌ کامیونی را که محموله صنعتی آورده بود را طناب پیچ کرده و دست به سرقت 120 میلیون تومانی زدند.

با اعلام این گزارش کارآگاهان اداره 17 آگاهی پایتخت با هدایت  مستقیم قاضی روشن - بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی- تحقیقات خود را برای رد‌زنی سارقان آغاز کردند.

در بررسی ها، کارآگاهان با توجه به روش سرقت  به 12 عضو یک باند خانوادگی سرقت که به تازگی از زندان آزاد شده بودند مشکوک شده و آنها را تحت نظر قرار دادند.

در این تحقیقات، ماموران دریافتند تعدادی از آنها سرگرم طراحی نقشه سرقت از یک کارخانه در حاشیه تهران هستند، به این ترتیب هنگامی که 6 نفر از سارقان  برای سرقت وارد کارخانه شده بودند، خود را در محاصره ماموران دیده ومجبور به تسلیم شدند.

سارقان در بازجویی‌ها مدعی شدند از ماجرای سرقت کارخانه جاده کرج اطلاعی ندارند، اما این ادعای متهمان باعث شد تا افسر پرونده به ردیابی خط تلفن همراه متهمان در زمان وقوع این سرقت دست بزند و  به این ترتیب وقتی مشخص شد اعضای باند در ساعت سرقت از کارخانه در آن اطراف پرسه می زده‌اند، راز این سرقت نیز گشوده شد.

قاضی روشن با اعلام این خبر افزود: ادامه بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای باند با همین شیوه 2 سرقت دیگر  از کارخانه های اردستان و اصفهان را نیز رقم زده‌اند که ارزش سرقت‌های اعضای این باند که قبل ازتشکیل باند سرقت، همگی در زمینه خرید و فروش ضایعات مس فعالیت می کرده‌اند بیش از300 میلیون تومان برآورد می شود.

کد خبر 29953

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز